Для працівників фірми ПБС 13 березня розпочався триденний науково-практичний семінар за участі провідних фахівців дорожньої сфери.
Як підвищити якість будівництва доріг та довговічність дорожнього одягу розповідали науковці, професори та доценти Харківського автомобільно-дорожнього університету, а також практики кращих підприємств, які займаються виготовленням і доставкою дорожніх матеріалів.
«Світ не стоїть на місці і ми намагаємось теж завжди вдосконалюватись та рухатися вперед. Ми постійно вивчаємо європейський досвід, відвідуємо міжнародні виставки, конференції, намагаємось тісно співпрацювати з найкращими українськими інститутами. Маємо тісну співпрацю і з закордонними спеціалістами», - говорить директор ТОВ ПБС Олексій Пастернак.
ПБС – перша фірма в Україні, яка не лише почала працювати за сучасною технологією холодного ресайклінгу, а й за власною ініціативою дає на свої дороги десятирічну гарантію. На семінарі обговорили додаткові можливості технології холодного ресайклінгу, які вже широко використовуються в Європі.
Учасники семінару детальніше зупинились на ремонті доріг у гірській місцевості та в складних кліматичних умовах, характерних для України загалом, та Прикарпаття зокрема. Експерти порадили як досягти ще більшої стійкості асфальтобетону і уникненню тріщин дорожнього одягу в таких умовах.
Окрім півсотні працівників фірми ПБС, до семінару долучились і працівники Служби автомобільних доріг в Івано-Франківській області. Учасники семінару говорили «на одній мові» - про нові державно-будівельні норми, вимоги до асфальтобетонів, температурні показники, технології, терміни введення в експлуатацію доріг та заходи безпеки. Адже із впровадженням новітніх технологій змінюються і стандарти будівництва.
«Особливо такі зустрічі, семінари, корисні «лінійним» працівникам. Наші люди мають змогу спочатку ретельно вивчити ту чи іншу методику, а потім застосувати її на практиці, маючи відповідні знання», - ділиться враженнями інженер технічного нагляду ТОВ ПБС Віктор Герман.
Харківські науковці радили, як в складних кліматичних умовах уникнути колійності, ямковості та інших дефектів на дорогах. Розповідали як зробити асфальтобетон стійким до морозів, як модифікувати дорожні бітуми та інші матеріали, як використовувати спеціальні арматури для досягнення вищої якості та надійності робіт.
«Сьогодні дощ, завтра мороз. Замерзла вода руйнує структуру верхніх шарів асфальтобетону. Для уникнення коліє утворень можна застосовувати армування самої конструкції дорожнього одягу за допомогою геосинтетичних матеріалів або так званих сіток із композитної арматури. Ми привеземо ці конструкції, покажемо працівникам ПБС і будемо сподіватися, що дорожники їх використають», - радить доктор технічних наук, завідувач кафедри будівництва і експлуатації автомобільних доріг ХНАДУ Валерій Жданюк.
Подібний семінар для фахівців ПБС вперше. Але керівництво обіцяє ініціювати такі заходи якомога частіше.
Що ж до початку самих ремонтно-будівельних робіт, ПБС дати поки що не називає. Плани, кажуть, грандіозні, але все залежить від фінансування (зокрема погашення стомільйонних боргів бюджету за відремонтовані дороги) та спроможності «Укрзалізниці» вчасно доставити матеріали.
«Ми вміємо працювати, маємо досвід, фахівців, найновішу техніку. Ми прагнемо робити свою роботу якісно. Для нас будівництво якісних доріг – це вже наше життя. Дуже радіємо успіхам. Дякуємо також народному депутату України Олександру Шевченкові за підтримку. Ми прислухаємося до його думок, до його вимог, беремо приклад з його ставлення до справи», - розповідає директор ТОВ ПБС Олексій Пастернак.